Shalomjerusalem.reismee.nl

Hoera in Israel

Gisterochtend om 5 uur begon de reis richting Schiphol. Weggebracht door Idet (onze dochter) en kleinkinderen Bo en Ties. De reis verliep voorspoedig. Om 7.15 uur stonden we in de vertrekhal van Schiphol, zoekend naar de incheckbalie van ElAl. Daaraan gekomen bleken we nog meer dan een uur te moesten wachten, voordat de check kon beginnen. We hebben toen maar een heerlijk grote kop koffie gedronken. Half 9 opende de security de check. Een vriendelijke Israelische jonge vrouw begon met vragen stellen. Dat verliep vlot, evenals het inchecken van onze koffers (geen overgewicht). Toen naar de taxfree winkeltjes. Het was een gezellige drukte. Het vliegtuig van ElAl bleek een vertraging te hebben, zodat we een half uur later vertrokken. Bastien zat als jarige bij het raam. Voor ons zat een lief Hebreeuws jongetje, waar we kiekeboe mee hebben gespeeld. Grappig was dat er een klein mannetje op weg naar het toilet ineens de hele deur van het toilet in handen had. Hij probbeerde op alle mogelijke manieren de deur er weer in te zetten. Zelfs met hulp van een stewardes en vele anderen is het niet gelukt. Uiteindelijk werd er een grote sticker opgeplakt (niet te gebruiken). Heerlijke vlucht met prachtig zonsondergang boven TelAviv. Toen het wachten op de koffers en uiteindelijk de ontmoeting met Bernadine, de vrouw van Yaacov, een Israelgids. Het was weer een blije ontmoeting. Heerlijk om weer in het mooie Jerusalem te zijn! Zij bracht ons via een net geopende nieuwe tunnel naar St Claire Monastery in Jerusalem. We werden daar hartelijk ontvangen door zuster Christiana. Ze liet ons de ruime kamer zien (er kunnen nog 2 mensen slapen in een stapelbed) Wie voelt zich geroepen??? En ook de keuken met ruimte om te koken ziet er gezellig uit. Even een broodje gegeten met een wijntje in de hand zijn we gaan slapen. Lailatov! Dit was ons eerste dag.

Bastien Johann

Ymkje

Geweldig! Geniet er van!

Ymkje

Geweldig! Geniet er van!

Frans

Wat een geweldig avontuur. Super dat jullie dit doen! Veel plezier en genieten!

Janneke

Leuk verhaal johann van dat jongetje met die wc deur. Mooie voordeur ook ben benieuwd wat daarachter zit. Groetjes

Anja en Willem Schipper

Hoi Bastien en Johann.
Wij wensen jullie een fijne reis.Respect voor jullie dat jullie dit doen vr. gr. uit S

Janny Vestering

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van jullie verblijf! Liefs en groetjes van Janny.