Shalomjerusalem.reismee.nl

ONZE COLLEGAS

Wij willen jullie graag de mensen van het team, waarmee wij samenwerken voorstellen: Het is een gemeleerde groep. Allereerst onze keukenprins, de Arabische Wakim. Hij is er voor het wel en wee in de keuken. Hij zorgt voor het ophalen van het eten uit de kookkeuken op de begane grond. Het afwassen van de borden, het bestek, diverse kommetjes en glazen doet hij met behulp van een soort afwasmachine. Het is een heel ritueel, want de borden, bestek en dienbladen worden strikt gescheiden van ochtend en middageten. De ochtend-borden zijn wit en in het bestek zit een gaatje ( mag beslist niet worden gebruikt voor het middageten ). De dienbladen zijn "s ochtends wit en bij het middageten roze. Bij het afruimen, na het eten, dienen wij alert te zijn dat het bestek van de ochtend in de blauwe bestekbak komt en het middagbestek in een rode bestekbak. Kunnen jullie het nog volgen? Bovendien zijn er 3 keukenprinsessen: de orthodoxe Ora, die erg lief is voor de mensen, zorgt voor het uitdelen van eten en drinken. Zij is lerares en leest op woensdag uit de Thora, waar de dagopvangoudjes belangstellend naar luisteren. Ook bidden en zingen ze met elkaar. Etna, ook een keukenprinses is gelijk een vulkaan ( haar naam zegt het al ) en een soort vlo, dan hier en dan daar en overal. Wij zijn dol op haar. Regelematig zegt zij: " I love you" tegen ons. Overigens wij ook tegen haar. Zij voorziet Johann elke ochtend van een kom daisa. Erg lief! Anaath, de derde keukenprinses. Lijkt wat stug en kan je boos aankijken. Je krijgt het gevoel dat je alles verkeerd doet, maar zo meent ze het niet en krijg je ineens een gulle lach! Ze werken allen hard. Ook zetten ze zich in bij diverse activiteiten. Dan hebben we nog Asem, het manusje van alles, altijd blij en vrolijk. Je ziet hem regelmatig met een kar met schoonmaakspullen. Hij zorgt dan ook dat alles schoon en netjes is op de dagopvang. Hij is naar iedereen vriendelijk en behulpzaam. Ook Chaim Sjei ( hij heeft het syndroom van Down ) zorgt dat de tafels schoon zijn en helpt met het dekken van de tafels. Hij doet dit met met veel inzet en nauwkeurigheid en heeft er veel plezier in. Dit is voornamelijk het team, waarmee we samenwerken.

Idet

haha klinkt als een leuk team; jullie passen daar goed tussen!

Annemarie

Heel erg leuk om te lezen, erg g o ed beschreven, heel herkenbaar.
Lieve mensen zijn het. Ik mis Ciona in het verhaal.
Veel succes verder en hartelijke groet.

Gerrit en Jannie

Wordt er misschien koosjer gegeten? Ik vraag dat omdat de scheiding van ontbijt en lunch-benodigdheden zo strikt is. En het zou maar zo kunnen dat het ontbijt zuivelproducten heeft en de lunch vlees/vis bevat (en dan geen zuivel natuurlijk!).
Maar dan zou er natuurlijk wel een dubbele kookgelegenheid moeten zijn ...
Misschien kunnen jullie het team een keertje op de foto zetten. Altijd leuk om beeld bij verhaal te hebben.
Groetjes, Gerrit en Jannie

Janneke

Erg leuk beschreven we vinden het leuk om zo een beetje mee te leven met jullie

Ger en Janny Oosting

Goed dat er kleuren zijn i.v.m. het scheiden van divers bestek, het moet natuurlijk allemaal koosjer zijn. Elk mens is een schepsel van de HEERE GOD en uniek , dat zie je in de keuken , ieder heeft een taak.

Henny Feijen

Leuk jullie belevenissen, heel herkenbaar. Aafke en ik zijn er ook geweest, met de jaarwisseling '15/'16.
Doe Ziona, Edna, Ora, Anath, Akiem en Asiem onze hartelijke groeten, vooral ook Sarah! En een hug voor Chaim Shey. Zeg maar dat ik nog graag eens met hem wil zingen! De tekeningen van Mosje bewaar ik goed! Leeft hij nog? Hij zat altijd in het achterste (of voorste?) gedeelte, daar waar de mensen binnenkwamen. De Franse mevrouw ken ik ook nog wel. Ik heb zeer speciale herinneringen aan mijn verblijf daar. Enorm dankbaar dat ik er ben geweest voor een ieder daar. Liefs, en zegen van HaShem.
Henny, zus van Tony en Klaas uit Aduard.